söndag 5 april 2009

Varde ljus

Körde ner till Ystad igår. Öja FF och Surbrunnsparken arrangerade Ystad Comedy Evening. 200 pers hade köpt biljett till mat, comedy med mig och dans till Torgny Melins.
Det blev en bra kväll. Jag kände mig starkare än på länge och hade bra kontroll.
Detta trots lite dåliga föutsättningar. Jag hade noga påpekat dilemmat med dansgolv framför scenen och ändå var det, just det, ett jättedansgolv framför scenen. Så jag valde att ställa mig vid ena sidan av lokalen istället, där det fanns en scen till. Jag hade tagit med mitt ljus som jag riggade och det blev riktigt snyggt.
Visserligen innebar detta att jag hade 100 pers helt intill mig och 100 pers 30 meter bort. Jag sa till 10 minuter innnan showtime att de kunde ta sina stolar och flytta fram, men det var inte en enda som gjorde det.
Trots detta blev det riktigt bra. Jag valde helt enkelt att spela för de 100 som satt närmast och så fick de andra sitta där borta och höra på.
Så det blev en tight show på 45 minuter och efter det ett extranummer (det är en god känsla att bli inklappad).
Efteråt var jag galet trött och jag fick stanna ett par gånger och lufta mig och fylla på energi och kaffe. Så när jag kom hem var jag hur pigg som helst och kunde inte somna!


Inga kommentarer: