onsdag 22 april 2009

Skämt på lager

När man kör från Helsingborg till konferensanläggningen Arken i Göteborg är det långt tre gånger. Först körningen HBG-GBG. Den känns lång. Sedan GBG till Arken. Det känns sjukt långt och man hinger tänka att man missat stället hur många gånger som helst. Det är hamn efter hamn efter oljecistern efter hamn....och så kommer Arken. Sedan är det långt att köra hem på natten. Tre gånger långt.
Men Arken är ett bra ställe. Finfina lokaler, trevlig personal. God mat.
Consafe Logistics hade konferens för sina lagerkunder. Ett lager är inte bara ett lager, det är mycket teknik och datastyrt och röststyrt. Logistik. Världen är allt bra komplicerad.
Jag körde "till kaffet" och kom inte igång förrän 22.15. Det är lite sent så de var rejält trötta. Men jag fick OK hugg, särskilt på det specialskrivna.
Två timmar i bilen och sedan två timmar hemma där jag såklart inte kunde somna...
Nu, däremot, skulle jag kunna stå och sova....
...men nu skall jag ju gå på sånglektion och sedan till Malmö och gigga och så till Eslöv på möte...

Inga kommentarer: