måndag 27 april 2009

Goaste vänner

Det här är Embla och Yngsta Dottern Aina. När de föddes var vi goaste vänner med Stefan och Tina och så föddes de med nån veckas mellanrum mitt under fotbolls-EM 92. Ni vet, "vi är rööööe, vi er hviiiiide"-sommaren.
De ses inte så ofta men är ändå de goaste vänner. Sånt sitter i.
Sist jag var i Stockholm träffade jag Martina. När vi gick på gymnasiet var vi de goaste vänner. Nu hade vi inte träffats på 29 år! Men det tog 10 sekunder och så var vi de goaste vänner igen. Sånt sitter i.
Martina kom och kollade på Norra Brunn och efteråt satt vi och pratade backstage med bl.a. Robin P. Sist Martina och jag sågs var han inte född! Det ger perspektiv.
Det var väldigt kul att träffa Martina igen. Såklart skall vi ses igen.
För mig har det blivit viktigare och viktigare att hålla kontakten med gamla vänner. Det är så uppfriskande. Man får liksom med hela paketet, ungdomen och vuxenheten samtidigt. Ingen nostalgi, bara vänskap. Rakt av.


Inga kommentarer: