onsdag 15 april 2009

2 x Malmö

Det är rätt så mäktigt att sitta och se på en stor scen och veta att om 15 minuter så är det jag som skall stå där nere. En skön känsla.
Region Skåne hade chefsdag på Malmömässan. 800 chefer från landstinget (fast det heter numera Region Skåne) i en perfekt lokal. De har hört på föreläsningar hela dagen och före mig var det Theo Härén som pratade om kreativitet. Det gjorde han bra, såklart. Proffsigt.
Själv förvånades jag lite av hur kreativt jag själv tänkte på hans frågor och exempel. Jag är nog rätt så kreativ ändå!. Han pratade även lite kort om humor. Intressant.
Min uppgift var att avsluta dagen och jag hade 20 minuter. Så jag körde 20 minuter, exakt. Och vilket hugg jag fick! Körde gammalt och nytt och allt satt som en toppalua. 800 pers i biosittning som går loss i skratt är väldigt mäktigt. En boost för självförtroendet.
Skyndade vidare mot Hilton Triangeln, men fastnade i trafikkaos (jäkla tunnelbygge) så jag stressade in och hade bara 10 minuter på mig att sätta upp mitt ljud och sedan körde jag 60 minuter för 20 stycken från akuten i Malmö. Självförtroendet var ju på topp, så även detta blev en skön föreställning. Men det blir ju inte precis samma tryck med 20 pers i en lokal med heltäckningsmatta.
Skön dag som avslutades med att jag stack ner till The Tivoli och såg sista akten i Vinlbaren med bl.a. Fredrik Andersson som gjorde ett bra jobb.
Så var det igår.


Inga kommentarer: