tisdag 14 april 2009

Skåda, min Skoda!

Något galet märkligt hände ikväll när jag cyklade hem från Konserthuset.

Men för att ta det från början så satt jag och kollade lite gamla foton igår och såg då ett foto på min första nya bil. Det var en Skoda Felicia som jag köpte för nio år sedan. Innan dess hade jag bara haft gamla och usla bilar. Min första bil var en rostig, MFF-blå Renault 4, en "kommunistkiosk" som gick att veva igång. Startmotorn funkade däremot sällan.














Men med barnen i bilen kändes behovet av en tryggare bil större, så det blev till slut en sprillans ny Skoda. Vi åkte till och med på bilsemester första sommaren. Bland annat till Kolmården:












Så när jag nu cyklade hem i den kyliga vårkvällen kom jag förbi en vit Skoda Felicia och tänkte att "det var ju konstigt, en sån har jag haft". Och det var inte bara "en sån". Det var DEN! Min första nya bil! Och den stod parkerad på Vagnmansgatan där jag hade min första lägenhet 1982! Bilen var i finfint skick, nyvaxad och utan synlig rost. Det var den när jag sålde den för sex år sedan till nån från Hässleholm också. Men nu är den tillbaka i Helsingborg. GRG 899. Min första nya bil.

Inga kommentarer: