fredag 23 april 2010

Gislaved

Först var jag nere i Malmö och träffade Lena F. Vi skriver material ihop och det funkar bra. Nu har vi till och med gett oss läxa till nästa gång.
Sedan blev det långkörning upp till Gislaved. Det är lååååångt från Malmö.
Biblioteket hade ordnat standup och det var tredje gången för våren. Kim Johansson har haft workshop med några standupintresserade och de spelade upp före mig och det gjorde de mycket bra. Kul att se och efter min show fick de lite feedback av mig.
Jag körde väl en dryg halvtimme (glömde kolla klockan) och det gick finfint. Det var helt rätt publik för mig och jag fick med dem på min resa. Miljön, inne i biblioteket, gör att folk var lite försiktiga i början och jag märkte snabbt att de inte var sugna på att bli indragna i showen så jag körde mycket lite publikprat.
En god föreställning, helt enkelt.
Kul att de ordnat så fint och alla inbladade var extremt hjälpsamma och det var skön stämning hela vägen.
Jag åker gärna till Gislaved igen, men hujedamej vad jag var trött när jag körde hem genom Småland och Halland...

Inga kommentarer: