fredag 9 april 2010

Nya erfarenheter på travet

När jag först fick frågan om att köra standup mellan loppen på en "grabbkväll" på travet i Halmstad gick alla varningslampor igång. Inte en chans, tänkte jag. Men sedan när jag fick mer info om arrangemanget kändes det som att det kunde vara en kul idé.
Det var det inte.
Och samtidigt var det det.
Allt var finfint ordnat med proffsigt ljud och ljus och ett genomtänkt program. Det man inte tänkt på var att det var alldeles för mycket som hände samtidigt för att 200 män skulle kunna hänga med. Det blev kaos i karlarnas skallar.
De har kört "tjejkvällar" tidigare och då funkade det, men nu blev det bara stökigt och snackigt. Det säger en del om män och kvinnor.
Jag var konferencier och höll i lotterier och en modevisning med erotiska kläder ( med allt för unga modeller för att det skulle kännas ok) och det gjorde jag bra och proffsigt. Men min standup funkade inte alls för det var ingen som kunde lyssna. Men jag torrkörde ändå en del för att se om jag kunde jobba mig in i matchen. Och det funkade väl på nåt sätt, men inte förrän helt mot slutet när jag fick bra kontakt med de som satt närmast scenen och det värsta stöket åkt hem.
Kvällens stora behållning var att samarbeta med proffsiga människor i en väloljad organisation. Tack till Jonas och Jeanette. Bra jobbat.
Och så hette kvällens första lopp "Martin Svenssons standup lopp" och jag fick dela ut pris till vinnarhästens ägare och kusk och posera på bild med, jajamensan, hästen. Vilken grej!
En upplevelserik kväll, sanna mina ord.
Jag har beställt bilden på mig och hästen, inramad. Kommer att göra sig fint intill min inramade Bilema-kasse.



Inga kommentarer: