fredag 9 april 2010

Rescension och känsla för tid

Det är alltid viktigt att hålla koll på tiden när man kör standup. Får man 10 minuter får man köra 10 minuter. Inte mer. Hellre 7-8 minuter, men inte 12-15.
Med åren har jag utvecklat en bra känsla för tiden. Jag känner på mig ganska exakt hur länge jag kör.
Jag filmade mitt gig på The Tivoli i onsdags och min plan vara att
1 köra 10 minuter innan Robin
2 avsluta efter Robin med att köra till 21.45
3 köra 10 minuter innan Babben
På filmen ser jag att jag tittar på klockan efter exakt 10 minuter och påar då Robin, jag går av kl 21.45 (utan att se på klockan) och körde precis 10 minuter före Babben utan att se på klockan.
Man är som en robot.
HD har en rescension av kvällen och vi fick en fyra med rubriken "Fullsatt när Babben stod upp". Jag hittar inte rescensionen på nätet men om mig står det:
"Martin Svensson har det senaste året eller så börjat utrusta sin trevliga-medelålders-kille-persona med mer politiskt laddat material. Nu börjar humorn också matcha upprördheten som motiverat honom. Alla håller inte med mig, han berättade om ett par som lämnade ett gig när han drev med Sverigedemokraterna, men jag tycker att han blivit oerhört mycket bättre. Humor utan allvar funkar dåligt på mig."
Så pass.

Inga kommentarer: