onsdag 28 april 2010

Miljömål

Igår, tisdag, uppträdde jag för folk från hela landet som jobbar med miljömål. Det såg jag fram emot.
Så jag packade in ljudanläggningen och en ljusrigg i Skodan och körde till Varberg. Jag var där i god tid och riggade innan de kom in i restaurangen och sedan blev det tre timmars väntan. Middagen tog längre tid än väntat så jag gick inte på förrän 21.40. Då var de rejält trötta efter en heldagskonferens, utflykt och lång middagssittning. Dessutom skulle många av dem upp tidigt, mycket tidigt, för att åka på fågelskådning. Det är miljömänniskor på konferens, det.
Jag var riktigt laddad och sugen men av någon anledning svajade jag lite under föreställningens gång och vissa saker högg inte alls som jag trodde. Å andra sidan högg annat mycket mer än förväntat så allt som allt blev det en helt ok föreställning utan att den lyfte och fick ett eget liv. Det var en kämpainsats.
Fick varma applåder efteråt och det blev även ett extranummer. Bra betyg.
Efteråt kände jag mig verkligen som ett resande enmans teatersällskap när jag riggade ner och packade in i bilen. Varberg låg öde och stilla. Skodan rullade hemåt och radion höll sällskap.

Johan hörde av sig om bryggbyggets utveckling. Det ser kul ut och jag blev avundsjuk. Det är också en känsla...



Inga kommentarer: