söndag 25 april 2010

Kalle på Spången...

...var inte hemma, men det var nästan jag. Uppväxt max en kilometer därifrån var det tillbaka till rötterna igår.
9F gick ut Snyggatorpsskolan 1976, året innan jag gick ut nian (9G) på samma skola, så det var många välkända ansikten i publiken, även om det lagts många år utanpå.
Jag körde dryga 50 minuter och i stort sett allt var på temat "komma i medelåldern". Dessutom lite nostalgireferenser till lärarnas smek- eller öknamn.
De var bara knappt 20 pers men det blev bra tryck ändå. Jag hade med min minsta ljudanläggning och det var tur.
Kul att träffa några som jag kände väl på den tiden och oerhört intressant att se hur olika "gamla" man kan kan vara när man är födda samma år.
Ålder ligger inte bara i hur många år man levt.



2 kommentarer:

Karina Persson sa...

Du var skitbra på Spången men måste fråga ifall det inte var året efter oss du gick ut 9.an på Snygga?? Visst sa du att du var 49 år och vi andra gamlingar var 50 år.

Du är bara toppenrolig!

Karina

Martin Svensson sa...

Jo precis, ni gick ut 1976 och jag gick ut 1977 i klass 9F.
Tack för snälla ord.