torsdag 21 april 2011

Folk som kan sitt jobb

Så glad jag blir av folk som kan sitt jobb. Efter att ha besökt ett tiotal glasögonaffärer i jakt på ett par clip-ons (solglasögon), så var jag på väg att ge upp. De hade bara standardmodeller och ville kränga på mig skit jag inte vill ha. Men så kom jag in hos en optiker i Gamla Stan och fick service. Service på riktigt. Hon engagerade sig och rotade i lådor och hade till och med ett namn för formen på mina glasögon. Hon mätte och till sist ringde hon till en annan optiker på Östermalm och frågade och de letade och till sist så hade de hittat något som skulle passa.
Jag åkte dit och de mätte och provade och skruvade och simsalabim så hade jag exakt ett par sådana clip-ons som jag ville.
Proffs!
Så glad jag blir av hantverkskunnigt folk som kan sin sak och som ger service.
Hata stora kedjor!
Bågar och Glas heter de. Proffsen.

Inga kommentarer: