måndag 25 april 2011

Tingen är emot mig.

Jag har inget flyt med tingen.
Igår fick vi, efter många om och men, kört ut båten. Det gick väl ok, men sedan trillade växelspaken av. Och sedan visade sig gasreglaget vara för högt ställt så motorn ville inte stanna. Tingen strulade och jag blev irriterad och stressad.
Och idag var jag och dök med dykklubben. Utanför Råå ligger ett jättefint vrak, Johannes L, och det kunde ha varit ett kanondyk om inte min torrdräkt läckt, så jag frös ordentligt! Dessutom började min regulator läcka, men det kunde vi fixa till innan dyket men jag blev irriterad och stressad.
Jag orkar inte med saker som inte fungerar. Hatar det.
Och det värsta är att gemensamt för båtmotorn och dykgrejorna är att jag nyss haft dem på service, för dyra pengar. Till ingen nytta!
Saker som varit på service skall hålla!
Nu måste jag konfrontera de som gjort servicen, och om det är något som stressar och irriterar mig mer än saker som strular så är det att klaga. Jag kan inte klaga. Och antagligen kommer jag inte att konfrontera dem utan bara låta det bero och betala någon annan för en ny service.
För jag kan inte klaga.
Men beklaga mig kan jag. Som synes.



Inga kommentarer: