torsdag 28 april 2011

MACK

Sitter i MACKs backstage och har precis ätit en god kycklingsallad. Tack Linda och La Couronne för den.
På scenen har Ankan kul. Publiken myser. MACK är en fantastisk scen. MACKfolket regerar svensk standup.


Det är andra akten som rullar på och jag körde i första akten. 26 minuter.
Det blev en mix av sprillans dagsfärska skämt och sådant som jag vet funkar. Extra stolt är jag att jag fick till en smart grej om Patrik Sjöberg. Över huvud taget gick det mycket bra. En fyra. En stabil fyra.
I eftermiddag satt jag och Lena Frisk och skrev material ett par timmar och vi hittade ett riktigt toppskämt till Lena. En hit. Själv hittade jag mest material som "kanske kan bli nåt".
Men jag skrev i alla fall. Jag har haft en sjukt lång skrivtorka, såklart beroende på mitt turbulenta privatliv. Men nu jäklar måste jag hitta tillbaka till zonen.
Att uppträda på MACK hjälper helt klart till.

Inga kommentarer: