lördag 16 april 2011

Utan bilen...

...stannar Sverige, finns det de som påstår. Vad vet jag, men folk är i alla fall oerhört bilintresserade.
Mårtenssons bil i Hörby invigde ny bilhall och storsatsar med ett enormt jippo. Fullt med aktiviteter och artister och enormt många besökare.
Jag körde 30 minuter från lilla scenen, klockan tolv på dagen, precis efter invigningen.
Hade det varit för några år sedan kunde det gått käpprätt åt helsike, för det är ingen lek att köra standup i en bilhall inför minglande publik, men jag är så stensäker nu så jag räddade hem det. Det var omöjligt med publikdialog så jag fick göra om hela mitt set i stunden och körde bara väldigt beprövat material, en hel del riktigt gammalt som Möblera om, och det var bara att mala på. Ner med hälarna.
Jag fick väldigt bra respons och måste vara mycket nöjd.
För övrigt var det väldigt välorganiserat, väldigt proffsigt och väldigt stort.

På väg hem körde jag på småvägar förbi vitsippebackar till Riseberga och tittade till fars grav och körde även förbi Ljungbyhed och min barndoms gator. Trevligt.

Det var den arbetsveckan.

Inga kommentarer: