lördag 1 oktober 2011

Allergi, allergen, Allergon.

Allergon tar fram extrakt åt allergiindustrin. De plockar och odlar och förädlar pollen, mögel och kvalsterbajs. Och allt annat men kan vara allergisk mot.
Det är ju lysande.
Idag var det öppet hus för de anställdas familjer och efter rundvandring blev det buffé i ett tält. 170 pers varav rätt många barn.
Jag var lite konferencier, styrde upp buffén, kratrade manegen och presenterade trollkonstnären Peter Rosengren och så ståuppade jag.
Det gick väldigt bra.
En märklig incident var att solen stekte så varmt genom ett plastfönster i tältet att plötsligt så brände det till i mina svarta jeans. Riktigt så jag hoppade till. Otroligt att det är så varmt den 1 oktober. Det kokade i tältet och scenen var stekhet.
Och det var min standup också!
Så det så!


Inga kommentarer: