tisdag 25 oktober 2011

Gränslöst på Öland

Det är en förfärligt lång körning från Helsingborg till Borgholm. Jag blir lika förvånad varje gång att det känns så jäkla långt.
Nu var jag klok nog att sova över och hoppade nattkörningen.
Men hur kan man sova under den här bilden?


Vuxenutbildningen i Blekinge, Gränslöst Lärande, hade konferens med internat och jag var engagerad till att köra standup till desserten. Strand är ett bra konferenshotell men jag körde ändå dit i god tid för att säkra mig att ljud osv var ok.
Ajaj, scenen var fem meter från närmsta bord och det var headset istället för handmikrofon.
Inte bra.
Men det gick inte att rätta till utan det var bara att gilla läget. Jag rattade till ett bra ljud och för att vara på den säkra sidan så krattade jag manegen åt mig själv genom att köra en kortis innan varmrätten dukades av.
Ett genidrag.
Jag fick superhugg och nu var förväntningarna höga på själva showen så när jag kom in igen hade jag 100% fokus och lyssning.
De 140 i publiken, lärare och annan personal inom vuxenutbildningen, fick fyrtiofem minuter standup som satt som en smäck. Bra specialskämt och mycket härochnu. Ett tag hade jag sånt hugg att jag fick dra ner på tempot för att de skulle kunna andas. Så jäkla gott och vilken skön respons! Vilken energi! Perfekt publik (mest medelålders kvinnor såklart, de är ju bäst)!
Efteråt fick jag så mycket positiva kommentarer och en kvinna sa att hon aldrig skrattat så mycket. Aldrig. Det är ett bra betyg, det är det.
Jag hängde för ovanlighetens skull kvar en stund i baren och fick till och med dansa lite. Bara en sån sak.
Soluppgången över Öland idag var magisk och med höstfärgerna var det som om hela ön badade i guld.
Men det var lika långt hem ändå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är ju drygt 60.............
så jag hörde inte så bra, såg inte så långt och kommer inte i håg mer än att jag hade förskräcligt!!!!!
roligt, det vet jag...........

Martin Svensson sa...

Vad kul att även GAMLA människor kan ha roligt!
Tack!
Martin