tisdag 6 december 2011

Frivilliga

Igår bjöd kommunen de som ställer upp inom frivilligverksamheten på en kväll med humor, lucia och lotteri. Det kom ett åttiotal till Dunkers och jag blev lite konfunderad över vilket material jag skulle välja för de flesta, 80% skulle jag tro, var äldre, några var medelålders och så några unga. Skulle jag köra wordfeud, vasektomi, Facebook och liknande material? Jag kunde inte bestämma mig.
Äh fasen, jag bara drog igång och lät stämningen avgöra.
Och stämningen var sådan att det blev mer en teaterföreställning än en standupföreställning. Jag körde en hel del alldeles för gammalt material, men situationen drog ditåt, och när jag tänkte gå över i det nyaste materialet så hade mina 35 minuter runnit iväg.
Allt som allt blev det en mysig föreställning, en intim liten kabaré nästan, om än lite för ostrukturerad. Och jag tror att jag kunde kört mer av mitt nya material.
Eftertankens kranka blekhet...




Inga kommentarer: