tisdag 6 december 2011

Ukuleleleende

Det blir en lite speciell och go känsla när det samlas ett gäng och spelar ukulele ihop. Så även idag när lucka sex i stadens julkalender dolde en ukuleleorkester på ca femtio personer. Alla samlades först på Dunkers och repeterade lite och under tiden styrde jag upp det praktiska och sedan var det ut i kylan för att spela. Precis innan vi skulle börja sa jag: "undrar var ljudet kommer ifrån"? Och det blev vi snart varse!
Ljudet kom från högtalare en bra bit bort så man hörde sig själv med fördröjning och då är det nästan omöjligt att prata och stört omöjligt att sjunga. Så det blev totalkaos och jag tog snabbt beslut om att hoppa över Windows och sedan ta rollen som dirigent. Det funkade faktiskt ganska bra och stämningen var god och så fick det bli. Vi spelade på en stund och det var helt ok.
Och man får ett lite fånigt leende på läpparna av ljudet från ukulelen...
Men kall hann jag bli trots långkallingar och min förkylning blommade ut ordentligt...
Nå, det får det vara värt!



Inga kommentarer: