söndag 11 december 2011

Nässjö turoretur

Jag tog bilen upp till Nässjö igår till Industrilås 30-årsjubileum där jag skulle vara konferencier.
Det blev ett riktigt kalas kalas.
Det är så himla gott när man träffar proffsiga och smidiga kollegor som varit med förr och som utan prestige hjälps åt att lösa allt praktiskt och samarbetar för att ge kunden en bra kväll. Precis så var det igår!
Rutinerade killarna i dansbandet Kindbergs lånade utan gnöl ut sin anläggning och samarbetet var helt friktionsfritt. Och fantastiskt trevliga och superproffsiga Britta Bergström (hon som bl.a. körar så sjukt bra i Så mycket bättre) och Kerstin Ryhed Lundin (som bl.a. körar i Allsång på Skansen) var hur lätta som helst att samarbeta med.
Jag var där i god tid så jag tog tag i en massa småsaker, samordnade körschemat med personalen osv innan gästerna kom och sedan flöt allt så tokbra. Jag kallade till bords och fick bra skratt redan där. Jag introducerade Britta och Kerstin som körde musikquiz. Jag presenterade talare och höll i en del av programmet som uppmärksammade alla som jobbat 10 år eller mer i företaget. Det var fler talare, mer quiz och sedan körde jag lite standup och sedan var det final i quizet och vi samarbetade elegant kring det och kl 22 skulle vi bryta borden och klockan 22 bröt vi borden. Hur sjukt jäkla proffsigt är inte det?
Bara för bandet att ta över och håva in.
Ja, det blev ett riktigt bra jubileum på Industrilås, det måste jag säga. Och Susanne och Olov var tacksamma.

Jag hade valt att sova över för jag hade inte lust att nattköra hem och sicken tur det var. När jag kom ut ur festlokalen hade det varit underkylt regn, så det var ett lager is över hela Nässjö. Det var verkligen värt en hotellnatt för att slippa köra på de isgatorna!
God morgon, Nässjö!

1 kommentar:

Olov Nylander sa...

Tacksam var ordet!
Olov