fredag 9 december 2011

Rubys i Göteborg


Först och främst: Cicci som håller i Rubys i Göteborg e la för go.
Så är det.
Det varnades ivrigt för snöstorm igår, men jag tog ändå bilen till Halmstad, eller Röinge för att vara noggrannare, och Thomas P´s fina hem där vi hann med en timmes härligt, djupt och intressant köksbordssnack om livet innan Thomas tog över körandet och säkert styrde mot Göteborg där ett fullsatt Rubys och en smaskig räkmacka väntade. Karin A mötte upp och denna dynamiska trio bjöd sedan publiken på en riktigt bra, stark och stabil standupshow.
Jag agerade konferencier, men det blev mer som en supportakt. Det är lite svårt att ta in publiken i och med att lokalen är så långsmal så över hälften av publiken är utom räckhåll. De blir stöttande åskådare och de närmast scenen blir publik som man kan jobba med.
Jag körde på med mycket energi och fick snabbt tag i publiken och fick bra lyssning trots att det var många som var på jufest med firman. Extra gott med glasögontjejerna längst fram som bjöd på go energi.
Lite kul att jag verkligen vågade prata om vasektomin. Funkade helt okej.
Kul också att Stefan och Anne var och kollade.
Ja, det var en kul afton.
Efteråt trotsade vi snövädret, men det var egentligen inga som helst problem att köra hem, även om jag var lite småtrött mot slutet och stämplade in hemma klockan 02.







Inga kommentarer: