fredag 2 december 2011

Marknadsföreningen i morse

Upp i ottan! Det blev lite sent igår med eftersnack efter den fantastiska kvällen på The Tivoli och sedan sov Ove över hos mig så det blev nattmacka och mer snack, så det var inte utan att jag var lite svårväckt när klockan hörde av sig 06.
Men det var värt att gå upp.
Det var sista gången på Marknadsföreningens frukostmöte under temat kulturkrockar och idag tycker jag att temat föll på plats. Gunnar Bergdahl pratade bra om bl.a. Sverigedemokraternas försök att normalisera sig och Noushin Nadjafi höll ett engagerat och mycket rörande brandtal framför den bästa powerpointbilden jag sett: "Välkommen till den mångkulturella planeten jorden. Trivs du inte kan du flytta."
Sedan gjorde Khalid och jag en dubbelakt på temat och det funkade kanon. Vi fick bra med skratt och jag tycker även att vi fick sagt nåt bra.
Bra frukostmöte med mycket botten. Jag är stolt över att ha varit en del av det.

Inga kommentarer: