torsdag 18 februari 2010

Istället för blommor

Igår när jag uppträdde för Unionen satt ett gäng från Emotron i publiken. Och jag blev så glad och berättade från scen om senast jag var på Emotron.
Det var för rätt många år sedan och de hade personalfest i ett tält på gården. Jag körde en ståuppa som gick väldigt bra, minns speciellt att det var några engelsmän i publiken och de förstod ingenting av vad jag sa, men de var väldigt standupintresserade och kom fram efteråt och gav mig massor av beröm för framförandet och utspelet. Väldigt intressant.
Efter föreställningen fick jag varma applåder och jag fick dessutom en jättefin filt som jag ofta använder. Men chefen var så väldigt nöjd med min insats så han ville ge mig något helt extra så han försvann in i fabriken och kom ut och sa "Det här skall du ha" och gav mig: Ett relä! (tror jag att det är i alla fall)
Jag har alltid undrat vad han tänkte att jag skulle ha det till, men det var ju så himla roligt och snällt och sedan dess har denna elektroniska grej stått på mitt kontor på en hedersplats.
Det var väldigt kul att berätta detta från scen!
På bilden ser man från vänster:
-bucklan från Malmö Comedy Festival för Årets Konferencier 2010
-presenten från Emotron
-näshårstrimmer som jag körde upp i näsan i närbild i mitt enda TV-framträdande, Släng Dig i Brunnen 1999.

1 kommentar:

Mats Andersson sa...

Inte undra på att de la ner Släng dig i Brunnen. :)