torsdag 18 februari 2010

Olympiaskolan

Numera heter det ju Skolstaden, men jag säger fortfarande Olympiaskolan och jag var där igår igen för att prata "muntlig framställning" med treor som läser "svenska c". Igår var tredje gången för i år och det var den roligaste och bästa föreläsningen hittills (av alla år jag varit där). Det var en väldigt trevlig och lyssnade klass.
Ibland blir jag (inte så lite) lite trött när jag kommer till skolan för jag tycker att det gått lite för långt med att eleverna kommer och går som det passar dem och sitter med jackor på, dricker läsk under lektionen, sätter upp fötterna på stolen osv. Det är dålig respekt helt enkelt. Jag är verkligen inte för "hårdare tag" men någonstans måste man återvinna förtroendet och respekten. För skolan, för miljön i skolan, för läraren, för mig som kommer dit.
Jag pallar inte gå in som ordningsman men ibland kliar det i fingrarna, men jag kan ju köra över dem och jag får lyssning och respekt. För jag kräver det.
Hursomhelst så var det väldigt bra igår, jag var bra, Ludde var med och var bra och det var en härlig klass.
Sista lektionen/föreläsningen är senare idag.

Inga kommentarer: