onsdag 3 februari 2010

Ett inställt gig...

...är inte ett gig.
Igår skulle jag till Eslöv på firmagig. Det var ett jäkla väder hemma och till slut bestämde jag mig för att bilkörning på vägen mellan Landskrona och Eslöv var en dålig idé. Det kanske det var också, jag vet inte, men jag valde i alla fall att ta tåget. För säkerhets skull stack jag hemifrån två timmar tidigare än nödvändigt. Men det hjälpte inte.
Det stod ett försenat tåg inne, men konduktören där sa till alla att vi skulle ta ett annat tåg som var på väg in och som skulle gå iväg först. Så vi var många som pressade oss in i tåget, jag fick ståplats.
Då fick vi se att det andra tåget gav sig iväg!
Många frustrerade resenärer muttrade men efter 20 minuter körde även vårt tåg i alla fall.
En liten bit. Vi kom till godsbangården och där stod vi i tre timmar!
Man fick inte gå av, annars hade jag hunnit ta mig hem och ta bilen, och under tiden rann mina möjligheter att hinna till Eslöv ut, så jag fick ringa och ställa in.
Till slut kom vi till Landskrona där jag hoppade av och tog första bästa tåg hem. Totalt 5,5 timmar för att åka Helsingborg-Landskrona tur och retur.
Första inställda giget någonsin! Efter över 1450 gig!

Jag måste haft dålig karma innestående, för häromdagen så tappade jag min iPhone och glaset sprack. Men det är en annan, och lång och sorglig, historia.

Inga kommentarer: