lördag 19 april 2008

Fängslande?

Oj, en ordvits i rubriken!
Hursomhaver (barnen kär) så hade Kriminalvården personalfest och det visade sig vara ett gott gäng som tålde både högt och lågt och som hade en chef som bjöd på sig själv och då blir det en skön föreställning.
Jag hade flugit hem från Tjockholm på morgonen och hann hem om och svara på lite mail och skyndade sedan ner till Lagmarks och satte upp min ljudanläggning. Därefter till Knutpunkten för ett födelsedagsfirande med restaurangbesök och mitt i maten fick jag rusa till Lagmarks där festen nu var igång.
Det var varmt som i en bastu i lokalen och svetten lackade och jag hade mycket energi. En kvinna längst fram var god och glad och hade skön utstrålning och utnämdes av mig till "morsan från helvetet" då hon på mitt påstående om att jag inte visste så mycket om kriminalvården "för jag har ju inte suttit i fängelse", svarade: "inte än". Skönt gig med mycket här och nu.
Förresten: Det var himla upplyftande att träffa gamla kompisarna från Klippan: Åke, Annika och Millo och det var hejdundrande trevligt. Ett anspråkslöst firande av Annika som fyllde år. Hoppas vi kan hålla uppe kontakten lite regelbundet (mer regelbundet än vart tionde år). "Vi kan ju ses och grilla..."

Inga kommentarer: