fredag 18 april 2008

Lång och tuff onsdag

Upp tidigt för att sticka till Idrottens Hus och Jobdating 08. Min uppgift där är att vara konferencier och hälsa folk välkomna, berätta om allt praktiskt, påannonsera seminarier och liknande. Kanske mer som en speaker än konferencier. Ett inhopp i halvtimmen cirka. 3000 pers kommer och söker jobb bland 35 utställande arbetsgivare och det finns massor av mäjligheter att få hjälp med allt som rör arbete och hur man söker arbete, både i Sverige och Danmark. Ett bra arrangemang.
Sju timmar i en bullrig idrottshall sliter dock mer än man tror.
Så jag var mer än lovligt trött när jag susade till Ängelholm direkt efteråt för att flyga till Stockholm. Sov som en klubbad säl på planet.
Taxi till Piperska Muren (minst sagt anrikt ställe på Kungsholmen). Där hade bokförlaget Gleerups matematikträff med 250 lärare. Jag gjorde en 45-minutersföreställning efter maten och det var suveränt gott. Perfekt ljud, en matta på scenen i blått och guld (!), mysig miljö, nästan bara kvinnor i publiken, nyktra och lyssnande, och det blev ett riktigt bra drag. Jag kände mig lugn och säker och hade full koll hela tiden. Extranummer och massor av värmande ord efteråt.
Svävade ut på lätta ben till ännu en taxitur. Nu till Norra Brunn...
...där det gick väldigt bra. Körde 20 min i första akten och fick med mig publiken och hade bra publikprat och mycket här-och-nu. Kanske att jag till och med lägger för mycket energi på att "kratta manegen" åt mina medkomiker. Det är inte alla som hänger på de trådar jag nystar upp åt dem. Lite synd, för det kostar så lite att visa publiken att man ser dem, jämfört med den vinst man får ut i form av unik upplevelse.

Inga kommentarer: