söndag 13 april 2008

Gunghult

Mitt ute i den Smäländska skogen ligger Gunghult och JA Ranch. En riktig ranch med komplett westernatmosfär och ett coolt hotell med unikt inredda rum, en restaurang och en grym bar.
Och där kör de standup ibland. Kan man tänka sig en coolare scen?I torsdags hade jag äran att köra en stabil timme inför 60 pers. Blandad ålder och folk från lite överallt. Ljungby, Köpenhamn, Uppsala och Strömsnäsbruk.
Jag gjorde en stabil föreställning och det var väl egentligen standup som det skall vara. Lite flams och spontaniteter och lite material. Mycket publikprat och en improviserad mikroshow till ukelele på slutet. Publiken var mycket nöjd.

Göran Ebenhart......inledde med en bra halvtimme med mycket publikprat som jag kunde hänga på.
Så det blev mycket här och nu-känsla i föreställningen. Perfekt för mig.

Tänk att det finns sköna människor som bygger upp en ranch mitt i skogen.
Mysig ......och galen miljö!Perfekt för konferenser, förresten! Jag är imponerad.

Someone has shaved the beaver in Gunghult...

Skål för det (i lättöl)!

Inga kommentarer: