onsdag 23 april 2008

Max(i)at

Maxi Flygstaden i Halmstad har byggt om och det firades igår med personal och byggfolk. Uppdukat ute på lagret och jag körde en hel timme inkusive extranummer mot slutet av middagen. Det blev mycket publikprat och många glirningar mot cheferna Uffe och Tommy som hade delat med sig av lite elakheter om varandra. Uffe visade sig förresten vara en standup-talang som levererade klockrena skämt i sitt tal. Hade med eget ljud och de hade fixat till en liten scen så förutsättningarna var perfekta. Bara att leverera och ha kul.
Extra kul blir det också när internhögtalarna ropar ut att kassorna stängs mitt i min föreställning. Mycket här och nu. Gillar jag.

Idag åkte jag på en tidsresa när jag såg Tassos och Helena från Teater Uppåner sjunga Brel och Vysotskij på lunchen nere på biblioteket. Ljuva minnen från Röda Kvarn. Blev sugen på att sjunga själv. Vilka bra texter!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Martin!
Maxi Flygstaden, den butiken ser jag ju från min balkong! Haha!

Kul också med högtalarna.

Skulle söka igenom din blogg men istället för att trycka på knappen där det står "sök i bloggen" i navigeringsfältet längst upp i bloggen, råkade jag av misstag trycka på "flagga blogg". Så jag råkade flagga din blogg av misstag.

Så om du råkar se att jag råkat flagga din blogg så är det av klumpighet och inget annat.

Ta hand om dig så hörs vi!
BJ