torsdag 3 april 2008

Förkyld succé i Lund

Dålig timing!
Precis innan den intensivaste perioden under alla mina år med standup så blir jag knallförkyld och det sätter sig på rösten. Åkte i alla fall ner till Lund för två föreställningar på Glans turné. Och det är jag glad för att jag gjorde.
Packade ner mediciner, näsdukar och honung...

...och åkte till finfina Stadsteatern i Lund där vi fick excellent service med teknik och scenmästare och allt.
Den rolige och sympatiske Ftitte Fritzson... ...och jag delade på första akten och vi körde även en stund tillsammans på scen. Det funkade väldigt bra. Bägge föreställningarna blev hur bra som helst och jag lyckades få rösten att hålla hela vägen även om jag lät som en kråkejävel.

När Johan stod på scen... ...satt Fritte och jag i logen... ...och lyssnade i skvallerhögtalaren ......och analyserade Johans material och timing. Väldigt intressant. Johan är väldigt skicklig och publiken skrattar i stort sett hela tiden i en timme. Imponerande.

Och så fotograferade vi till bloggar såklart. Numera standard backstage.

Inga kommentarer: