fredag 4 april 2008

Palladium exploderade!

Två utsållda hus på Palladium i Malmö igår och när Johan Glans går på efter paus så är det ett helt osannolikt jubel. Det låter som vilken George Carlin eller Ellen Degeneres-föreställning som helst. Det är både mäktigt och nästan märkligt att höra. Han är en riktig stjärna som de verkligen älskar och beundrar.
Vi körde samma upplägg som i Lund. Jag var extra nöjd med att jag fick loss publiken i första föreställningen. De var lite avvaktande under Frittes set, men jag gav mig fasen på att få igång dem. Och det funkade. Supergott. Ett proffsgig.
Till andra föreställningen ökade Fritte och jag energin i vårt gemensamma snack och det betalade sig för Fritte som fick kanonhugg och gjorde det bästa set jag sett (hört, jag stod backstage) honom göra.
Svårt att matcha det, men jag la in ytterligare en växel och kunde behålla dem i vårt grepp. Efter paus gör Johan ett magiskt set (hans bästa?) och publiken exploderar i skratt. Grattis till alla som var där!

Tyvärr var min förkylning ännu värre än i Lund. De andra hånar mig för mitt kringresande apotek men jag säger tack gode gud för honung, nässpray, Panodil och Nezeril. Mina bästa vänner just nu.

Inga kommentarer: