fredag 18 april 2008

Mera Brunnen

Bodde över hos Johan och Karin i Hägersten. Alltid lika trevligt och mysigt hos dem. Tog mig en lång sovmorgon och sedan åkte Johan och jag till Naturhistoriska Museet för att se om det fanns nåt om träd. Johan följer upp sin succébok "100 sätt att rädda världen" med en bok om träd. Naturhistoriska Museet är en pampig byggnad och det var rätt så intressanta utställningar. Min brist på tidslinje (jag kan inte placera in historiska händelser i ett större sammanhang) blev väldigt påtaglig och vi förundrades bland annat över människans utveckling i förhållande till kontinentförflyttningarna. Fick inte ihop det. Hur kunde människor utvecklas på alla kontinenter efter att kontinenterna delat på sig?
På kvällen var det glest med folk på Norra Brunn och det blev en lugn och trevlig föreställning inför en lyssnande publik. Jag gjorde väl ingen minnesvärd föreställning, men det var ändå stabilt och bra. Krattade manegen igen och återigen kanske jag gjorde det onödigt mycket.

Inga kommentarer: