lördag 5 april 2008

Konserthuset

Återigen: jublet som möter John Glans när han går på är så oerhört mäktigt att jag tror att ingen av oss egentligen klarar av att ta in det.
Igår var det två utsålda Konserthus i Helsingborg och slutsation för turnén. 840 personer per föreställning, och de fick verkligen mycket skratt för pengarna.
Lite extra skönt att det funkade så bra för mig på hemmaplan. Mun-till-mun skall inte underskattas och det var många i publiken som jag sett förut.
Och dessutom så gjorde jag det! Jag körde nytt material. Det kanske är sjukt korkat att testa en ny rutin inför 840 pers men mitt material om kinesiska språket funkade OK på första föreställningen och på andra så satt det som en smäck. Modigt gjort och det betalade sig.
För övrigt blev nog sista föreställningen den bästa av alla på turnén. Johan var på magiskt lekfullt spelhumör och jublet efteråt var öronbedövande. Magiskt!

Det blir extraföreställningar på tre platser i maj. Jag hade redan hunnit boka resa till New York då, men jag avbryter den resan mitt i för att kunna vara med i Helsingborg eftersom det blir DVD-inspelning då. En chans jag bara inte får missa.

Tack till Johan och Cicci (producent) för förtroendet att ta med mig och det har varit en fröjd att vara med. Tack också till Fritte för inspirerande standupsnack backstage.

1 kommentar:

Anonym sa...

En riktigt härlig kväll var det. Tack & bra jobbat :-)