måndag 18 oktober 2010

Det bästa med standup...

...är att det främst handlar om ett möte mellan komikern och publiken. Är det mötet bra kan man faktiskt svälja att scenen är en diskback från köket.


Det var enkla förhållanden när jag kom till Malmö och mötte ett trettiotal personer som jobbar med IT-ServiceManagement idag. Fråga mig inte vad de gör för det fattade jag aldrig men just det blev också kryddan i hela showen. Jag var verkligen härochnu och det var ett tag sedan jag känt mig så närvarande. Såklart körde jag en massa material, men framförallt blev det mycket publikkontakt.
Det var extra gott att de var så generösa med att bjuda på sig själva och därför blev det en särdeles lyckad föreställning och då räcker det med en back och en bra ljudanläggning.
Jag ger kvällen fem av fem möjliga mikrofoner.

Inga kommentarer: