onsdag 20 oktober 2010

Norra Brunn

Att publiken verkligen betyder mycket bevisades med emfas idag. Efter tio sekunder hade vi, publiken och jag, kommit överens om att ha roligt och att kommunicera. Och som vi kommunicerade!
Jag agerade konferencier och fick snabbt tag i flera sällskap, det var folk som "jobbar med rör", finansdepartementet, en förskola, en fackförening, en matbutik...helt enkelt en skön blandning människor som verkligen ville ha kul.
Och den energin som uppstår i lokalen lyfter komiken. Själv kunde jag kört hur länge som helst, men min uppgift är ju främst att kratta för de andra. Och krattat blev det.
Extra gott med den feedback som jag fick av flera i publiken som kom fram efteråt och gav beröm.
Jäder körde första akten och Rheborg andra. En bra kväll!

Nu ser jag fram emot en skön dag med Johan i morgon. Vi skall paddla!
Och just det, jag har köpt en dykutrustning med torrdräkt idag...



Inga kommentarer: