torsdag 28 oktober 2010

Nyköping

Jag brukar inte ta bilen när det är långt till gig, men nu passade logistiken så bra med att jag skulle till Stockholm för att hämta min dykutrustning, så därför rattade jag Skodan hela vägen från Helsingborg till Nyköping i eftermiddags.
Målet var Skobes som säljer Volvo och som hade VIP-kväll med lansering av nya V60. Jag var konferencier och det fungerade bra trots att det var stående gäster med mingelmat i händerna. Det är ju långt från optimalt, men kvällen flöt på bra och som avslutning skulle jag köra lite standup. Min föreställning fick dock det märkligaste avslut jag varit med om, när en äldre man som stod mitt framför scenen plötsligt föll och drog med sin hustru i fallet. Lyckligtvis klarade de sig bra men jag fick såklart bryta och hela kvällen fick ett abrupt slut.
Så kan det gå.
Allt som allt ett lyckat arrangemang där min konferencierinsats måste anses som väl godkänd.
Nu har jag som vanligt postgigvakenhetssyndrom när jag borde sova. Kinesar hos Johan och Karin inför morgondagens körning till Göteborg. Nu dag, nytt gig.

Inga kommentarer: