fredag 4 december 2009

Bra jobbat på The Tivoli

Det var inte många som ville betala en biljett för att se Khalid och mig på The Tivoli igår.
Men som vanligt gör Jocke och hase ett jäkla bra jobb. de bjuder in lite folk, dukar med cafébord (helt optimalt för lokalen) och vips så har vi en publik.
Förutom Khalid och mig så bjöds publiken på Conny Hansson från Landskrona och Jonas Karlsson från HECK. Båda gjorde mycket bra insatser.
Det blev en mysig och bra standupkväll med mycket "här och nu".
Jag körde 45 minuter och jag filmade och skall kolla igenom bandet och se hur mycket som var årsfärskt. Åtminstone 20, kanske 25 minuter, skulle jag tro. Ingen riktig "hit" på hela året men min rutin om arabiska är jag väldigt nöjd med.
Det är sjukt svårt att köra för en publik som man vet har sett en flera gånger de senaste månaderna och många hade dessutom sett mig kvällen innan.
Men jag fick till det bra och hade ett par dagsfärska grejor och jag överraskade mig själv med att köra "blåvalen" fast jag inte tänkt det och det blev vääääldigt roligt. Och för första gången fick jag till en klockren återkoppling på slutet. En replik som upprepats flera gånger i publiksnacket. och som satt så himla perfekt och knöt ihop hela kvällen. Fasen vad gott det var!
Tyvärr kom det inte med på filmen, då bandet tog slut.
Årets stora ångestföreställning är avklarad och jag är faktiskt riktikt stolt och nöjd.

Inga kommentarer: