onsdag 9 december 2009

Lugn och fin på scenen

Sicken sketdag på kontoret. Fick massa extrajobb när en komiker inte kommer nästa vecka. Och alla är uppbokade. Nån som kan komma till The Tivoli den 16e dec? Du får gärna vara jättekänd och jättebra och jättebillig.
På eftermiddagen fick jag dock ett gott besked: Babben kommer till oss i vår!
Men på kvällen var det The Tivoli med Anna Lena Brundin. Bra med folk och mysstämning och många kvinnor såklart.
Biggan Lowén körde också och gjorde det bra. Rätt publik för henne.
Själv var jag lugn, säker och fin på scenen. Fick till bra publikprat. Det var första gången jag fått svaret "döden" på frågan "vad jobbar ni med". Och de jobbade verkligen på ett hospice (döende patienter). Svårt läge, men jag fick till den där balansgången på den tunna, tunna linan, så det blev riktigt roligt.
Ju mer jag tänker på det, ju stoltare är jag över min insats idag. Konferencierskap när det är som bäst. Helproffsigt.
Det blev en riktigt, riktigt bra kväll på The Tivoli.
I morgon: möte och sedan till Göteborg och sköna Cicci och hennes Rubys. Med Ann Westin. Det blir en kanonkväll!
Och på söndag kommer Äldsta Dottern hem från Paris. Det skall bli härligt.

Inga kommentarer: