tisdag 1 december 2009

Parken i Göteborg

Jag uppträdde med Thomas Petersson i Göteborg igår. Det innebär att vi samåkte Halmstad-Göteborg. Herrejeeesus vad trevligt det är.
Thomas är ett unikum i standupen, för han är väldigt generös med feedback. Det är ingen annan som jag får så bra feedback av. Ibland är det bara en massa konkurrens och "vem var bäst ikväll" men aldrig med Thomas.
Föreställningen: vi var väldigt bra. Tyvärr var det ganska glest i publiken, men det blev ändå riktigt skön stämning. Ljudet var dock inte bra. Inte alls. Jag har alltid tyckt att Harrys var kanske Sveriges bästa scen. Man stod så bra, ljudet var bra, det var tight och härligt. Men nu kommer ljudet från takhögtalare och det låter burkigt och spricker. Så synd!
Min insats: jag satte det berömda skåpet. Inledningen (en konferencier och en rookie) var ganska trevande och jag kände att jag var tvungen att gå in och dra upp energin. Och jag fick magisk kontakt. Pratde med publiken, jag var rolig och positiv, lite lagom elak. Ja, jag lekte med dem. Och publiken gillar det. Körde en styv halvtimme och hann egentligen inte med så mycket material, men bra blev det.
Thomas: Jag lyfter på hatten. Jag är alltid imponerad. Och extra kul att han visade en mänsklig sida när han helt kom av sig och var tvungen att ta upp sin lapp för att komma på spåret igen. Det ger mycket här och nu.
Ja, det är mycket inspirerande att umgås med Thomas. I morgon kommer han till The Tivoli.

Inga kommentarer: