fredag 11 december 2009

Rubys i Göteborg

Mycket bilkörning blev det och igår när jag åkte Göteborg tur och retur.
Jag hade kontorsjobbat hela dagen med The Tivolis program, och i bilen upp fick jag ett gott besked: Thomas Oredsson kommer på onsdag och räddar oss när en av våra headliners är sjuk. Tack för det!
På Rubys möts man alltid av sprudlande goa Cicci. Nybliven mamma, dessutom. Grattis!
Det var lite tunnsått i publikleden men det skall inte hindra en skön kväll.
Niklas A var konferencier och han har skön stil, lätt att tycka om och är bra med publiken. Proffsigt. (se, jag sågade dig inte!)
Det var annars en sån kväll där man inte får något gratis. Det blev dessutom en lite för lång föreställning så publiken var trött mot slutet och Ann W fick jobba.
Själv skulle jag köra 20-25 men körde 26 minuter (filmade mitt set just för att kolla tiden). Jag fick en lite trög start men jobbade mig in i matchen och mot slutet hade jag dem i min hand. Konstaterar att blåvalsmaterialet funkar bättre och bättre.
Kristofer från Fridhems improkurs och min gode, gode vän Stefan var och kollade. Trevligt.
Nattkörningen ner, två timmar mellan midnatt och två, var däremot mindre kul. Jag blir inte trött, men uttråkad. Det var inget bra på radio heller.
Ifag: kontor hela dagen och sedan två föreställningar.
Det är mycket nu.

1 kommentar:

Niklas@Rubys sa...

Hahaha...tack ska du ha Martin, både för besöket och för inlägget ;-)

God Jul och allt sånt!

/ Niklas