lördag 26 december 2009

Standup på TV och läget i livet

Såg Last Comic Standing ikväll. Fy fasen vad dåliga många var. I stort sett alla var dåliga. Nån var smårolig. Jag såg nästan inte ett enda skämt som jag skulle släppt igenom obearbetat på någon av mina kurser. Och nästan inte någon som hade funny bones. Kasst.
MEN igår såg jag Lee Mack och Jack Dee i Live at the Apollo. Det är comedy, det. Galet hög kvalitet hela vägen. Funny bones, finslipat material, snabba i repliken, bra specialskrivna skämt, toppkvalitet hela vägen. Oerhört inspirerande.
Annars är det ingen comedy men mycket lägga pussel och äta choklad nu.
Och så var jag en tur till helvetet idag: Väla. Det var så sjukt mycket folk och inte en ledig parkeringsplats, men jag andades djupt och var jätteduktig och Yngsta Dottern fick bytt den dator hon fick i julklapp. Jag är stolt över mig själv.
För övrigt hatar jag Windows.

Inga kommentarer: