fredag 4 december 2009

Falkenberg

Torgny som är journalist på HD samt en fotograf mötte upp hemma hos mig och tillsammans körde vi till Falkenberg. Det är tänkt att bli ett reportage i mellandagarna. Jag är redan lite orolig. Hur skall vinklingen bli?
Hursomhelst så var det trevligt i bilen och pratet var öppet och bra. Väl på plats så visade det sig att det var bra ordnat. En ljudanläggning på plats men lokalen var väldigt långssmal så jag hade långt till publiken både åt höger och vänster. Ljudet var ok, men lite för svagt och jag rattade upp lite mitt i mit set.
Publiken var väldigt blandad, båda kön, alla åldrar.
Jag körde på och det gick OK. Hade bra lyssning, men publikpratat satt inte perfekt. Det var vääääldigt stor spridning på reaktionerna, allt från kvinnan mitt fram som skrattde gott och sa "jaaa" till allt, till mannen till vänster som satt med armarna i kors och stirrade ut mig genom hela föreställningen. Jag fick kämpa och fick inget gratis. Men jag var ändå lugn och fin.
Den stora förvåningen kom när jag avslutade och jag blev inklappad! Uppenbarligen tyckte några att det var väldigt bra. Vissa ville dock hellre fortsätta grogga. Men såklart körde jag ett extranummer.
Själv ger jag mig en 3+ på en Fritte-skala.
Efteråt fick jag många fina och berömmande kommentarer från folk som kom fra. Herrejeeesus vad sånt värmer gott.
Snacket med Torgny fortsatte i bilen hem och vi landade i Helsingborg kl 01.
Kul att ha dem med, och jag ser med skräckblandad förtjusning fram emot reportaget.
Trist att min mun är helt förstörd av munsår, det gör sig inte bra på bild.
Asroligt att det kom fram en vacker kvinna efter föreställningen och jag såg direkt att det var Pernilla som jag inte träffat på 25 år! Så kul att träffas igen, synd att det blev lite hastig sorti.
Allt som allt en OK föreställning, min lägstanivå är rejält hög nu, med lite finjusteringar hade jag kanske kunnat få till en stark fyra, men det får bli: Martin troi points.

Inga kommentarer: