söndag 13 november 2011

Baker Tilly

Efter frukostklubben gick jag rätt hem och fortsatte fila på mitt tal. Ja, i ett svagt ögonblick hade jag gått med på att hålla invigningtal på revisionsbyrån Baker Tillys invigning av deras nya lokaler. Hur tänkte jag där?
Jo de ville ha ett "annorlunda" tal men ångesten började rida mig och jag censurerade mig och började tvivla. Skulle folk tycka att det var roligt eller bara konstigt?
Väl på plats var det fint ordnat med partytält och gästerna började droppa in och plötsligt var det alldeles överfullt med folk och det var dags för invigningen.
Jag körde "jag är konferencier i smoking"-stilen och presenterade sedan talaren: mig själv. Blev jättenervös. Började prata...och fick skratt. Och ett till. Och ett till. Och sen var jag hemma. Det blev jättebra.
Hela invigningen blev en succé och folk myste och det var fin mat från Systrarna Buffé och god öl från Helsingborgs Bryggeri och musik av Görans Mix och sedan körde jag lite mer standup och det var mys och mingel och glada miner och en riktigt bra invigning.
Stolt!
Faktiskt mitt första professionella tal!

Inga kommentarer: