söndag 13 november 2011

Konstgräs i Höganäs

Hur kunde jag missa att Höganäs rimmar på konstgräs? Och hur kunde jag glömma att Höganäs kommun annonserade efter en kommunjägare...
På fina Höganäs Sportcenter har man anlagt två konstgräsplaner och det var invigning i lördags och jag gjorde min debut som fotbollskommentator.
Det gick riktigt bra.
Jag var lite konferencier först, hade smokingen på (långkalsonger under) och det blev en bra invigning. Peter Kovacs är en trevlig prick och en bra talare. Sedan blev det match mellan politiker och styrelsefolk från kommunens klubbar.
Det var väldigt roligt att kommentera. Anneli Sjöborg hade gjort ett jättfint jobb, som vanligt, och samlat lite fakta om alla spelarna och jag försökte få med så mycket som möjligt utan att prata sönder matchen. Det var hur kul som helst.
Sedan hade Philip Warren Gertsson freestyleuppvisning och jag spelade min sång om fördomar och jag hade skrivit om slutet så att det handlade om Höganäs (där skulle jag såklart rimmat på konstgräs...) och sedan var planerna invigda och jag var genomfrusen in i märgen.
Men en lååång dusch hemma tinade upp den gamle.
Bra dag, fint väder, men kallt, och väldigt trevliga människor.
Sa jag att det var en bra dag?

Inga kommentarer: