tisdag 22 november 2011

Skolprojekt

När jag gick i skolan kunde det hända att man kom på studieresa till Dalby.
I måndags var det insamling för ett skolprojekt där de skall åka till Sydafrika.
Det är nya tider.
Jag får då och då förfrågningar om att hjälpa till med skolprojekt där de gör en insamlingsgala till än det ena än det andra. Ibland ställer jag upp, ibland inte.
Nu ställde jag upp för det kändes seriöst och det blev det också. Tjejerna hade tänkt på allt och alla ställde upp ideellt och de hade fått flera sponsorer. Och det blev en bra gala med Khalid som säker konferencier och Hanna Turi sjöng vackert och Carl Stanley trollade säkert och Maja Gullstrand sjöng då jag rös och Adde Malmberg skojade med energi och jag skojade och sjöng. Ett proffsigt arrangemang på alla sätt och vis och det gav en del pengar till deras projekt.
Så det var det värt.


Inga kommentarer: