söndag 13 november 2011

Vision i Göteborg

Det blev verkligen en annorlunda resa fram och tillbaka till Göteborg i torsdags, då Yngsta Dottern övningskörde hela vägen. Hon körde jättebra, kan nog snart köra upp. Vi körde bland annat förbi en bil som vinglade fram och tillbaka över vägen och när vi passerade såg jag att föraren satt och SMSade. Idiot!
Jag hann med en trevlig visit hos Goda Vännen Stefan innan jag stack till Naturhistoriska Museet där fackförbundet Vision (fd SKTF) hade årsmöte. Efter mötet skulle jag uppträda en timme.
Nu var de bara ett trettiotal i en sal med bra akustik så jag körde, egentligen mot mina principer, utan ljudanläggning. Det funkade bra.
Jag fick bra respons hela vägen och vi hade hur trevligt som helst. Kul. Lite märkligt att det i salen satt en (en) som var yngre än 45. Alla andra var äldre. Sicken grej. Fackföreningarna föryngras inte precis...
Hursomhelst så var det väldigt kul att uppträda för dem. Jag har ju en del "medelåldersmaterial" numera. Gott, eller görgött...
Och hemfärden gick också bra. Motorvägskörning i mörker. Check!

Inga kommentarer: