tisdag 29 november 2011

Gammal, äldre, SJ

Nattåget ger verkligen en massa nostalgikänslor. Känns märkligt att klättra upp i översta bingen, en mixad känsla av lumpen och tågluff.
Fast det var knappt jag kom upp, stel som en medelålders man (gubbe).
Gruvar mig redan för när jag skall ta mig ner i arla morgonstund.
Och jag känner mig lite smågammal när jag inser att jag förstår den här skylten på toaletten:


En förklaring för alla de (inkluderat mig själv) som upplevt toaletter som bara var ett hål rätt ner på rälsen. Vilken skräck det var!
Att förklara den här skylten för en ung människa är som att säga "och telefonen kan användas i HELA huset" eller "TVn kan byta kanal UTAN att man reser sig från soffan".
Jodå.
"Spisen blir varm UTAN ved".
"Det kallas för en bil, den rör sig UTAN häst", osv osv

Inga kommentarer: