torsdag 17 november 2011

Norra Brunn, del 1

Det är alltid nåt speciellt med att uppträda på Norra Brunn. Det sitter i väggarna. Anrikt är väl ett passande ord.
Igår delade jag scen med Håkan Jäder...


...och Henrik Schyffert.


Henrik körde i första akten och efter det var folk ganska mätta och trötta så det var rätt så tungt i andra.
Själv körde jag tio plus tio minuter varav de första tio var riktigt lysande. Jag fick tag i publiken, drog in dem i värmen, öppnade upp rummet, skapade trygghet. Det blev nästan bara publikprat och lite, lite material.
Mina tio efter paus var nästan bara material, men det märktes att publiken var riktigt mätt på comedy. Många hade till och med gått pausen. Jag fick inte alls samma hugg.
Men ändå en allt som allt stabil insats av mig. Fina publikreaktioner i applådtacket.
Riktigt nöjd.
Nu: leta efter sedvanliga fotoutställningar, kanske Moderna museet, och jakt efter paddlingsstövlar!

2 kommentarer:

standuplars sa...

Varför körde Henrik i första!?

Martin Svensson sa...

Brått hem.
Synd för det blev en knasig balans på kvällen.