lördag 26 november 2011

Nya erfarenheter, eller gamla

Trots många telefonsamtal och en tydlig överenskommelse hade restaurangen jag uppträdde på igår valt att möblera på ett helt annat sätt. En tredjedel av gästerna satt för sig och det var omöjligt att hitta ett ställe där jag kunde stå så att alla såg och hörde. Och trots att jag var där en och en halv timme före showtime med min ljudanläggning gick det inte att rätta till.
Helt jävla värdelöst.
Men jag gjorde mitt bästa och fick med mig de flesta men det blev inte alls så bra som det kan.
Det värsta är att min kund, gästerna, inte alls får vad de betalt för. Och det är inte mitt fel.
Surt.
Sedan skyndade jag mig till en idrottsförening som hade klubbträff och även där gjorde jag mitt bästa, och det blev helt ok, men jag var inte i zonen. Kom inte in i matchen till 100%. Tur att det var så trevliga människor, så det kändes bra ändå. Och det blir alltid lite speciellt med barn i publiken...
Jaja, nya tag.
Nu är det helledig helg, utnyttjar lite presentkort och bor på hotell och går på show. I storstaden Malmö, minsann.



Inga kommentarer: