onsdag 23 november 2011

Förberedelser är A och O

Hela dagen idag har jag ringt, sökt och besökt kunder som jag skall uppträda för de närmsta veckorna. Oj, vad det är mycket att tänka på. Jag hann inte halvvägs. Fortsätter i morgon.
Det är min absoluta högsäsong och jag pusslar och trixar för att kunna göra så många föreställningar som möjligt. Gärna två eller tre per dag. Och vissa dagar blir det så. Men då gäller det att planera logistiken. Jag kanske får åka och sätta upp ljudanläggningen på ett ställe först, skynda till nästa och uppträda, tillbaka och uppträda på det första stället och sedan riva.
Men så länge det är jag själv som skall göra det känner jag att jag har kontroll. Det är värre när jag lägger min hela tillit till att SJ skall transportera mig i tid. Som nästa vecka när jag drar till Borlänge och det bara fanns plats på ett tåg som kommer fram två timmar innan showtime. Håll nu tiden, please.
Och sedan vill jag ju gärna hinna läsa på om företagen som jag skall till. Fråga mig om ett par veckor om automation, industrilås, fotboll, revision, lungsjukdomar, löpning, IT, skatter...



Inga kommentarer: