fredag 28 augusti 2009

16 timmars arbetsdag

Ibland blir det lite för mycket. Har en massa saker som jag borde ta tag i hemma. Som badrumsrenoveringen (fråga Niklas Andersson om badrumsrenoveringar). Men igår åkte jag hemifrån kl 08 och kom hem kl 24. Rejält trött.
Upp tidigt och tog fram ljud och ljus, planerade dagen och tänkte efter både en och två gånger så att jag inte skulle glömma något.
Sedan körde jag till Markaryd där Ebenhart och Magnusson väntade. Vi hade ett konstruktivt och bra möte om "En onödigt rolig kväll" som nu börjar ta form och som vi tar till bygdegårdar i höst.
Från Markaryd till Malmö och rigga upp ljud på ett ställe och kolla ljud och rigga ljus på ett annat. Jag hade nämligen, med mycket kort varsel, fått hoppa in för en trollkonstnär som blivit sjuk. Han hade ordnat en Talang 2009 för ett företag i nätverksbranchen (datorer alltså).
För att göra en mycket lång historia kort så tog jag helt enkelt över hela arrangemanget som det var och genomförde det och det gick väldigt bra. Mycket småsaker att ta tag i men alla var lätta att samarbeta med och allt löste sig helt finemang och de fick en bra och rolig fest. Tur att de hade Marie som en extra resurs som kunde lösa det mesta.
Kul när folk verkligen bjuder på sig och gör något av uppgiften de får.
Idag: standup på en gymnasieskola och arvsskifte efter min far. Livet är fullt av kontraster.

Inga kommentarer: